tisdag 24 april 2012

Skalpelldansen

Det var visst ett tag sedan bloggen fick kärlek och uppmärksamhet, semester och tentor är ju inte det mest bloggvänliga trots allt. Även om det kan dyka upp en och annan semesterbild här. Däremot har jag recenserat böcker, har fått ytterligare några av Booked. Fantastiskt smidigt sätt att få böcker, och smart att samla ihop recensioner i klump för att ge uppdragsgivarna publicitet och feedback. Borde inte tipsa om sidan, men det är ni värda som hittar tillbaka hit :)

Senaste boken jag satte tänderna i var Skalpelldansen, en skräckroman av Jenny Milewskis. Boken handlar kortfattat om en författare som skriver skräckromaner och skillnaden mellan verklighet och hans böcker blir mer och mer otydliga. Idéen är spännande och jag är mycket förväntansfull när jag öppnar boken.

Lyckades få hem boken under några dagar då jag var alldeles ensam hemma i kollektivet, frågan är om det var bra eller dåligt. Kunde ligga och läsa långt in på natten utan att störa någon annan och som jag förväntat mig så sträckläste jag boken, däremot var det faktiskt lite läskigt då och då (mest för att jag inbillat mig att jag skulle vara rädd då jag aldrig läst något som kallas skräck tidigare). Blev dock lite besviken på skräckbiten, hade boken inte kallats skräck hade den säkert fått högre betyg. Nu förväntade jag mig att bli skrämd i större utsträckning än vad jag blev. Nerbäddad i sängen efter en hektiskt period var det dock en väldigt trevlig bok, lättläst och snabbläst. Det var mysigt att äntligen läsa något som fick mig att sträckläsa, det var länge sen sist jag låg uppe alldeles för länge på grund av en bok (kurslitteratur har tyvärr en motsatt effekt).

Sammanfattningsvis, trevlig bok, läsvärd även om jag inte skulle kalla det skräck. Jag ger den 3 nyckelpigor av fem möjliga:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar