onsdag 7 mars 2012

Datorspelens förtrollade värld

Jag är ledsen att det inte blivit mycket stickat den senaste tiden, så går det när en har många intressen. Jag har sprungit runt i den här världen och dödat drakar och annat! Skyrim är verkligen ett spel i min smak, även om jag inte är så bra på det ännu.

I'm sorry it hasent been much knitted the last couple of days, that's what happens when you have a lot of different interest. I have been running around in this world and killed dragons and stuff. Skyrim is really a game in my taste, even though I'm not very good at it yet.  


Ett annat spel jag är sugen på att pröva är "To the moon", som ska vara ett gulligt litet spel om framtiden där vetenskapsmän kan resa i andras minnen. Huvudpersonerna är sådana vetenskapsmän som har förmågan att också ändra/skapa nya minnen så att personen blir tillfredställd på sin dödsbädd om jag förstått det hela rätt. Nu är deras uppgift att resa i en döende mans minne för att försöka förstå varför hans största dröm är att åka till månen.

Känns som ett annorlunda koncept, så jag är jättesugen på att pröva, men det där pluggandet går före idag. (Även om jag visst hinner med en liten bloggpaus)

An other game I would like to try is "To the moon", it seems to be a cute little game about a future where scientist can travel in other peoples memory and even change them. The main caracters are such scientist and their task is to travel in an old mans memory to find out why his biggest dream is to travel to the moon.


Feels like a different concept, so I really want to try it, but the studies have do be done before that.. (even if I seem to have time for blogging)

3 kommentarer:

  1. Spännande! Här är jag på helt okänt vatten. Är rätt ointresserad av spel faktiskt. Ungarna spelar förståss och försöker sätta in mig i allehanda världar. Tråkmorsa som jag är, så är det inte helt enkelt :) Vad spelar du spelen på? Dator? PS3? Mobil?

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Hehe! Ibland är det lätt att förvirra sig bort i datorn och dataspelens värld. :-)

    SvaraRadera
  3. Spelar på datorn :)Och ja, det är lätt att förvirra bort sig, men väldigt trevligt också!

    SvaraRadera