tisdag 17 januari 2012

Virka sjal

Min hand vill fortfarande inte sticka, det gör ont som tusan efter att jag stickat bara en liten stund. Så jag fortsätter med ett nytt virkprojekt, denna gång en sjal. Än så länge är bara spetsen virkad, men fint blir det :) Tänkte dock inte riktigt på vilket garn jag satte fart med, så nu har jag ett garn som snart är slut och vad jag kan  se ingen möjlighet att köpa mer heller, ser ut som om jag får göra en sjal i flera färger alternativt försöka hitta ett garn som är så likt som möjligt. Det återstår att se var jag landar i detta beslut, jag har ett nystan kvar att virka upp! Bara jag som tycket att sjalen ser lite ut som en katt än så länge?


4 kommentarer:

  1. Ser sååå fint ut! Har du mönster till, eller kör du på frihand?
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja jag använder mig av det här mönstret: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=13&lang=se

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen ut som en katt! Fint och roligt!

    SvaraRadera
  4. Ok, so i can't actually read this but if you made it i'm super impressed! It's beautiful!

    SvaraRadera