fredag 6 januari 2012

En halv kudde

Har nu virkar färdigt framsidan på kudden, tjoho! Och min hand håller, det känns jätteskönt att kunna virka igen, snart håller den förhoppningsvis för stickning också. Jag hoppas på att den ska fortsätta hålla nu när jag har min ergonomiska virknål som jag skrev om tidigare. Idag är en riktigt seg dag, försöker plugga men virkar mest och längtar tills min kamera kommer. Då minsann ska det bli slut på de här grådaskiga mobilbilderna.


Funderar lite på hur jag ska virka bakstycket. Ska jag göra det till en fyrkant också och sy ihop det hela eller ska jag virka allt i ett stycke, vad tror ni blir snyggast?

10 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Jag är så imponerad över de som orkar såväl sticka och sy. Jag har aldrig riktigt tålamod att ta det hela vägen. Det ligger en hel del färdiga mormorsrutor här, men jag har bara virkat tillräckligt för sisådär en halv filt.

    SvaraRadera
  2. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg:)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Och tack för din gulliga hälsning hos mig! Så roligt att hitta till dig också. Här hittade jag ju massa fint. Helt i min smak! Kommer igen :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Tack för era snälla kommentarer :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Det måste vara lättare att sy en likadan fyrkant och sen sy ihop dem efteråt? Tror det blir lika fint hur som iaf :-)

    SvaraRadera
  6. Ja jag kom fram till det också, jobbar på fyrkant nummer två nu!

    SvaraRadera
  7. Jag tror på några mindre fyrkanter. På så sätt ser ju kudden olika ut på båda sidorna och du kan omväxla dig lite.

    SvaraRadera
  8. Det blir säkert bra hur du än gör!
    Jag brukar sy ett bakstycke i passande tyg.
    Tita gärna in till mig, om du vill, och titta på mina virkade/stickade kuddar.
    http://svartahusets.blogspot.com/search/label/Kuddar

    SvaraRadera
  9. åh visst är dem där ergonomiska virknålarna bra. Fick så himla ont i handen/fingrarna förut när jag virkade, men dessa underlättar enormt :)

    SvaraRadera
  10. Ja det gör jätteskillnad för mig att virka med dem jämfört med vanliga tunna!

    SvaraRadera